چاپ فلکس

امتیاز دهید
چاپ فلکس و بنر
مدیا فلکس و بنر از لحاظ ساختار شبیه به هم هستند و از نظر تکنیکال نیز همانند هم تولید می شوند و تنها تفاوت فلکس و بنر از لحاظ جنس  مصرفی می باشد . از نظر تکنیکی به این صورت می باشد که ابتدا با توجه به نوع مدیا که بنر باشد یا فلکس از نخ بندی و مش بندی مخصوص همان جنس استفاده می کنند که بسته به تراکم جنس فلکس و بنر از همان یارن یا تا و پود جنس استفاده می نمایند مثلا بافت 500 در 900 از تراکم 500 الیاف در 900 الیاف استفاده می نمایند که بسته به نوع کشور سازنده از کیفیت الیاف خوب یا بد استفاده می شود . حال نوبت به پی وی سی می باشد که ابتدا لایه زیرین و بعد بافت تارو پود روی آن می آید و بعد لایه رویی آن را انجام می شود . البته این ساده ترین چیزی است که برای فلکس و بنر می توان گفت و صد البته کار به همین راحتی که گفته شد نیست و خود این پروسه دارای پیچیدگی های خاص خود می باشد . برای بنر چون برای مصارف کوتاه طراحی شده است  از پی وی سی ارزان قیمت استفاده می شود و بسته اندازه پی وی سی مورد استفاده و نخ مورد استفاده دسته بندی می شود . البته نخ مورد استفاده ارزانتر از پی وی سی می باشد . در بنر ها بیشتر برای بیشتر کردن گرماژ از نخ استفاده می کنند . و بنر ها در مدل های متفاوت و به صورت بنر پشت طوسی و پشت سفید و در گرماژ متفاوت بنر 8 انس و بنر 9 انس و بنر 10 انس و بنر 13 انس و بنر 15 انس در بازار ایران یافت می شود . البته همه این بنر ها دارای بافت های متفاوتی می باشند که صد البته هر چه بافت بالا و پایین بیشتر باشد بنر دارای استحکام بیشتر می باشد و بنر هایی که دارای تا ر و پودمتفاوت باشد در جهتی که دارای تارو پود کمتر از 300 باشد به راحتی با دست پاره می شود . و بنر های معمولی از بافت 300 در 500 استفاده می شود و در بنر هایی با استفاده خاص ( بنر بیلبوردی ) از تار و پود 1000 استفاده می شود . و هر چه پی وی سی مورد استفاده در بنر بهتر باشد بنر دارای همر بیشتری برای نگهداری رنگ بر روی خود را دارد . می توان برای روکش بالایی بنر از یو وی که همانند لاجورد بوده و اشعه یو وی خورشید را منعکس می کند . 
برای فلکس نیز پروسه کاری تماما همانند بالا می باشد . ولی برای فلکسی به خاطر اینکه همیشه در حال کشش می باشد باید مقاومت کششی را بالا برد که به همین علت از تا رو پود بالا و همچنین نخ تا رو پود را از نخ مرغوب استفاده می کنند تا در کشش پاره نشود . و این کشش باعث می شود که در زمستان و تابستان به خاطر ضریب انبساط طولی که برای مدیا بوجود می آید اگر از پی وی سی مرغوب استفاده نشود ترکهایی که روی مدیا ایجاد می شود ، باعث وروود خاک به داخل ساختمان مدیا فلکس شود و به اصطلاح فلکس آفتاب سوخته شود . 
البته می توان با استفاده از راهکارهای خاص و استفاده از جنس های مرغوب این مشکل را به حداقل رساند . و برای فلکس چون از پی وی سی نیمه شفاف استفاده می شود حتما باید به ضریب عبور نور از جنس توجه داشت تا در شب بتوان نوری خوبی را برای چاپ داشته باشیم . 
امیدوارم که مطالب بالا مورد توجه شما قرار گرفته باشد 
موفق باشید 
 

نظر شما :

ارسال نظر

نظرات :

بیتا کیانی : سلام خیلی وقت بود دنبال یه همچین مطلبی میگشتم ممنونم از شما

مقالات و دروس

به خبرنامه ما بپیوندید

عضویت
پیام تستی برای وبساز